06/09/2016
Đề cương học tập TACDHP2- Luật
ĐỀ CƯƠNG HỌC TẬP HỌC PHẦN
Môn Tiếng Anh - Học phần: II
Chuyên ngành đào tạo: Dịch vụ pháp lý (Hệ cao đẳng chính quy) Số tín chỉ: 3
A. THÔNG TIN VỀ GIẢNG VIÊN GIẢNG DẠY (Năm học 2015 -2016)
STT |
HỌ VÀ TÊN |
HỌC VỊ |
CHỨC DANH ĐƠN VỊ CÔNG TÁC |
ĐIỆN THOẠI |
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Nguyễn Thị Minh Thu Nguyễn Thanh Bình Dương Thị Hoa Lư Hà Lê Mai Vương Thu Huyền Lê Thị Xuân Bùi Ngọc Mai Nguyễn Thị Huyền Phương Lưu Thị Hương Phạm Chí Cường |
Tiến sỹ Thạc sỹ Tiến sỹ Thạc sỹ Thạc sỹ Thạc sỹ Cử nhân Cử nhân Tiến sỹ Tiến sỹ |
Trưởng khoa NN Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Phó phòng NCKH Phó hiệu trưởng |
0915972275 0977040234 0915200883 0984602639 0919116883 0986881883 01649613438 0987875126 0987944162 0912700432 |
nguyenthiminhthu.ckt@gmail.com luuhuong2611.ckt@gmail.com |
B. CÁC THÔNG TIN CHUNG VỀ HỌC PHẦN
1. Thời lượng và phân bổ thời gian học:
- Tổng số giờ học phần: 150 Trong đó:
+ Lý thuyết trên lớp : 30 giờ
+ Bài tập / Thảo luận trên lớp : 27 giờ
+ Kiểm tra đánh giá : 3 giờ
+ Tự học, tự nghiên cứu : 90 giờ
+ Tư vấn : 5 giờ
2. Điều kiện tiên quyết: Đạt yêu cầu bài kiểm tra chất lượng đầu vào môn Tiếng Anh đầu khóa học (từ 5 điểm trở lên)
3. Mục tiêu chung của học phần
3.1. Về kiến thức
Sau khi hoàn thành tốt học phần này sinh viên:
- Nâng cao được vốn thuật ngữ cũng như kiến thức chung về các lĩnh vực Pháp lý bằng tiếng Anh một cách cơ bản nhất.
- Nắm được một cấu trúc ngữ pháp cơ bản thường gặp trong Tiếng Anh.
3.2. Về kỹ năng
Rèn luyện tốt các kỹ năng chính trong yêu cầu học tiếng :
- Nghe hiểu nội dung chính các đoạn hội thoại hoặc độc thoại ngắn (khoảng 130-150 từ), đơn giản trong phạm vi các chủ điểm, chủ đề cũng như các hiện tượng ngôn ngữ được quy định trong chương trình.
- Nói được những câu giao tiếp đơn giản hàng ngày liên quan đến các chủ điểm và nội dung ngôn ngữ đã học trong chương trình.
- Đọc hiểu nội dung chính các văn bản đơn giản trên cơ sở các chủ điểm và ngữ liệu đã học có kết hợp với suy luận và tra cứu từ điển.
- Viết có hướng dẫn đoạn văn liên quan đến các chủ đề và nội dung ngôn ngữ trong chương trình.
3.3. Về thái độ
- Yêu thích môn học.
- Cố gắng rèn luyện các kỹ năng của môn học.
- Nhận thức được giá trị và tầm quan trọng của môn học.
- Hình thành thói quen vận dụng lý thuyết vào giải quyết các vấn đề trong thực tiễn
4. Mô tả các nội dung học phần
Học phần này bao gồm 6 bài, từ bài 6 đến bài 12. Học phần này giới thiệu cho sinh viên các kiến thức ngôn ngữ và kỹ năng sử dụng tiếng Anh về chuyên ngành pháp lý như: các loại tội phạm, các hành vi vi phạm pháp luật, chống đối xã hội, tai nạn giao thông, ma túy, rượu, buôn bán người …theo các phần nghe, nói, đọc, viết dựa trên nội dung các vấn đề phù hợp với nhu cầu công việc và gắn liền với thực tiễn. Sinh viên có thể vận dụng sử dụng những thuật ngữ cũng như kiến thức chung về lĩnh vực pháp lý bằng tiếng Anh một cách cơ bản nhất.
5. Phân bổ thời lượng và nội dung chi tiết của chương trình học phần
5.1. Phân bố thời lượng
Tuần |
Nội dung |
Số kịch bản |
Số giờ lý thuyết |
Số giờ bài tập |
Số giờ kiểm tra |
Số giờ SV tự học |
0 |
SV nhận tài liệu hướng dẫn học tập. |
|
|
|
|
|
1 |
Unit 7 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
2 |
Unit 7 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
3 |
Unit 8 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
4 |
Unit 8 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
5 |
Unit 8 Revision & In – class test 1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
6 |
Unit 9 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
7 |
Unit 9 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
8 |
Unit 10 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
9 |
Unit 10 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
10 |
Revision & Assigning tasks for groups Unit 11 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
11 |
Unit 11 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
12 |
Unit 11 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
13 |
Group presentation Unit 12 |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
14 |
Unit 12 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
15 |
Unit 12 In-class test 2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
16 |
GV tư vấn, hệ thống, giải đáp những thắc mắc của sinh viên và hướng dẫn ôn tập. |
|
|
|
|
|
|
Tổng cộng |
30 |
30 |
27 |
3 |
90 |
5. 2. Nội dung chi tiết học phần
UNIT 7: CIVIL DISORDER
Alpha: Civil disorder
*Reading
Task 1. Read the text about civil disorder. Use a dictionary to help you. Answer the quetions.
*Vocabulary
Task 2. Read the text and look at the pictures. Label the images of the equipment. Use this words.
*Reading
Task 3. Read the extracts from a discussion about modern protective equipment on a UK law enforcers’ blog. Answer the questions.
Task 4. Read the extracts from a discussion about modern protective equipment on a UK law enforcers’ blog. Who do you agree with?
* Speaking
Task 5. Work in pairs. Discuss the questions
*Listening
Task 6. Listen to three short reports about different types of civil disturbance and answer the questions.
Bravo: Operations
*Speaking
Task 1. Work in pairs. What common reasons can you think of for student protests and demonstrations?
* Reading
Task 2. Read what happened next and answer the questions.
Grammar
Task 3. Make past passive sentences. Start your sentences with the words in italics.
*Listening
Tast 4.Quickly read the descriptions of riot control techniques. Match them with the pictures. Then give each text on of the titles in the box.
Task 5. Listen and complete the descriptions.
Charlie: Under arrest
*Speaking
Task 1. Label the picture. Use these words. Then put the stages of an arrest in order.
Task 2. Work in pairs. Practise reading out the warning. Do you have a similar warning in your country
*Listening
Task 3. Listen and completethe instructions. Check your answers to task 2. Then work in groups and practise giving and following the instructions.
Task 4. Listen to the ‘Miranda warning’ which police officers in the US use when they make arrests. Complete it with these words.
* Vocabulary
Task 5. Complete the word map with the expression for giving orders below. Listen, repeat and check your answers.
*Listening
Task 6. Listen to extracts from three incidents and answer the questions.
Delta: The big match
Reading and listening
Task 1. You are going to read and listen to a text about violence at football matches. Answer the questions.
Task 2. Now listen and read the text, then complete the sentences about law enforcement at football matches.
* Speaking
Task 3. Work in pairs. Quickly read the three texts.
* Reading
Task 4. Read the text again and answer the questions
*Listening
Task 5. Listen to four extracts relating to the incidents describes in task 4. Underline the text each extract relates to.
Task 6. You are goint to read a report about the strategy for policing a football match. Work in groups of three. Stuent A turn to File 20a on page 112. Stuent B turn to File 20b on page 107. Stuent C turn to File 20c on page 110.
UNIT 8: AT THE POLICE STATION
Alpha: The police station
*Vocabulary
Task 1. Label the different places in a police station. Use these words.
Task 2. Match the description with the place from task 2. Write the correct latter (a – j).
*Speaking
Task 3. Work in pairs.
*Listening
Task 4. Listen to six people who work in a police station describing their jobs. Write the correct job title for each person. Use these words.
Task 5. Now listen again and complete the descriptions
Grammar: Gerund (-ing form)
Task 6. Complete the sentences. Use these phrases. Use the gerund / -ing form of the verb where appropriate.
Bravo: The custody suite
*Speaking
Task 1. Work in pairs. In your country, what special processes are there when you take into custody detainees who are a) under 18, b) considered at risk, c) female?
* Listening
Task 2. Check the meaning of the words in the box. Listen to the conversation between a detainee and an officer at a police station. Are the sentences true (T) or false (F), or is there no mention (NM)?
*Reading
Task 3. Read the text and answer the questions at the top of the next page.
Task 4. Complete the sentences with the past simple or past passive form of the verbs.
* Vocabulary
Task 5. Match the parts of a custody suite with the descriptions.
Task 6. Listen to a custody sergeant talking about booking in a suspect. Find these things.
Charlie: Identity Procedures
*Speaking
Task 1. Work in pairs. What is procedue shown in the picture? Have you ever used it? Which of the processes below do you use to identify suspects? What are the advantages and disadvantages of each one?
* Reading
Task 2. Complete the text about fingerprinting methods. Use the words given.
* Listening
Task 3. Listen and label the picture in the margin. Use these words.
Task 4. Listen to a fingerprint officer taking prints. Identify the part of the hand she is talking about and tick the correct box.
Task 5. Read the text about identity parades. Answer the questions.
Grammar: have to / be allowed to
Task 6. Make true sentences, first about the UK (if you know this information) and then about your country. Use have to / don’t have to and be allowed to / not be allowed to.
Task 7. Listen to a conversation at a police station between a witness and an officer from the identification suite. Underline the correct answer.
Delta: Investigative interviewing
Task 1. What advice or training have you ha about how to interview suspects? tell your partner.
* Listening
Task 2. Listen to the first part of the introduction to a course on investigative interviewing. Put the instructions in the correct order.
Task 3. Listen to the second part of the course introduction. Are the sentences true (T) or false (F)?
Task 4. Read and complete the text about the PEACE model for interviews. Use these words.
Task 5. Listen to an extract from an interview between an interviewing officer and an murder suspect. Answer the questions.
*Reading
Task 6. You are going to read a text about truth and lies. Read the text quickly and try to complete the word-building table. All the missing words are in the text in bold.
*Speaking
Task 7. Read the text again and answer the question.
TASK 8. Work in pairs. Student A look at this text about unusual driving laws. Student B turns to File 8 on page 102. Ask questions to complete your text.
Revision Unit 7 & 8
In-class test 1
UNIT 9: CRIME SCENE INVESTIGATION
Alpha: At the scene
*Speaking
Task 1. Work in pairs. Do you work with a specialized Scene of Crime Department? What usually happens at a crime scene? What processes do you follow?
*Vocabulary
Task 2. Label the pictures. Use these words.
*Listening
Task 3. Joshua Finkelstein is a CSI officer in Colorado in the US. You are going to hear him talking about his job. Before you listen, put these stages of a crime scene investigation in order.
Task 4. Listen again. Answer the questions.
Task 5. Match the verbs in A with the nouns in B.
Grammar
Task 6. read the Grammar box. Then complete the crime scene processes with the present passive form of these verbs.
Bravo: Identifications
Task 1. Work in pairs. How much do you know about DNA and its use in forensics? Can you think of examples where you have used DNA evidence to successfully convict an offender?
*Speaking
Task 2. Work in pairs. You are going to hear a short talk about DNA. before you listen, try to complete these sentences.
*Listening
Task 3. Listen and check your answers. Did you say the same things? Listen again. Which famous cases where DNA forensic identification techniques were used are mentioned?
Task 4. Listen and match the descriptions with the correct E-fit pictures. Use the vocabulary in the table to help you.
*Vocabulary
Task 5. Listen to the descriptions again. Label the E-fit pictures. Use these words.
Task 6. Complete the text about the EFITTM system. Use these words.
Charlie: Building a case
*Speaking
Task 1. Work in pairs.
*Listening
Task 2. You are going to hear . Joshua Finkelstein again, talking about recent improvements and developments in DNA analysis. Before you listen, check the meaning of these words.
Task 3. Listen again and answer the question.
*Reading
Task 4. Read this introuction to a homicide case in Louisiana, in the US.
Task 5. Now work in pairs. Look at the information below. What d you think happened next?
Task 6. Listen to the development of the case. Were your predictions right? Answer the questions.
Delta: Most wanted
* Speaking
Task 1. What did you know about psychological profiling? Have you ever used psychological profiling in your job? Do you think it is a useful technique? Discuss with a partner.
Task 2. ‘Jack the Ripper’ was a serial killer in London in the nineteenth century. Look at the two images of him and answer the questions.
* Listening
Task 3. Listen to a historian talk about Jack the Ripper and answer the questions.
*Reading
Task 4. Now read the modern psychological profile and complete the profile notes.
*Vocabulary
Task 5. Read the text again. It is important to use the correct verbs to help you distinguish facts from deas. Cross out the verb that can’t be used in each sentence.
Task 6. Work in pairs. Do the vocabulary revision quiz.
UNIT 10: CRIMINAL JUSTICE
Alpha: Crime and punishment
* Reading
Task 1. Read the headlines and complete them with the correct penalties.
* Listening
Task 2. Try to complete the text about prison sentences in England and Wales. Use these words. Then listen and check.
*Reading
*Task 3. Read the text about community payback and answer the questions.
Grammar FUTURE PASSIVE
*Speaking
Task 4. Work in pairs. Look at the profiles. In your opinion, what will or might happen to these offenders (charge and penalty) under a) the system in England and Wales? b) the system in your country?
Bravo: Legal system
*Speaking
Task 1. Work in pairs.
*Reading
Task 2. Read the article about different legal systems and look at the map. Answer the questions.
* Listening
Task 3. You are going to hear a summary of the criminal justice process in England and Wales. Before you listen, read the chart and complete as much as you can. Use these words.
Task 4. Listen again and answer the questions.
*Speaking
Task 5. Work in pairs. Using the chart in task 3 as a model, draw a chart of the criminal justice process in your country from arrest to sentencing of an offender. Explain the system to your partner. Your partner has to write a short account of the system.
Charlie: In court
*Listening
Task 1. Listen and read the description of a Crown Court. How does it compare to a court in your country? Discuss with a partner.
Task 2. Listen and read the text again. Label the picture. Use these words.
Task 3. Listen to the exchange between a witness and defence counsel. Are the sentences true (T), false (F), or is there no mentions (NM)?
GRAMMAR: Tag question
Task 4. Write the question tags.
Task 5. When you use a tag question to confirm something you already think is true, the information of your voice goes down. When you are not sure about something, the intonation of your voice goes up. Listen to these examples.
Task 6. Now listen again to the question tags in task 5. As you listen, mark whether the information goes up or down. Listen again and repeat
Delta: Extradition
* Speaking
Task 1. Discuss the question in pairs.
*Reading
Task 2. Quickly read the text about INTERPOL notices and find these things.
Task 3. Read the text again. Find the words or phrases in bold that match these meanings.
* Listening
Task 4. Listen to an officer form INTERPOL talking about the system of international notices. Answer the questions.
Task 5. Work in pairs. You are going to hear an accourt of one of Britain’s biggest robberies. Before you listen, check the meaning of these words. What do you think happened? Make your own story and compare with your partner.
Task 6. Listen again. Are the sentences ture (T), false (F), or is there no mention (NM)?
Task 7. Now complete the text about Ronnie Biggs, one of the robbers who escaped. Use these prepositions.
Revision Unit 9 & 10
UNIT 11: ORGANIZED CRIME
Alpha: The mod
*Speaking
Task 1. Work in pairs. Answer the questions.
*Reading
Task 2. Read the definition of organized crime. Find three ways in which organized crime groups are like legitimate businesses.
*Vocabulary
Task 3. Complete the word-building table. You can find all the words in the text.
* Listening
Task 4. Listen and match the crimes with the criminals. Write the name of the crime in the correct space.
Task 5. Listen again and complete the details of the crimes in task 4. Check your answers in the audioscript on page 125.
Task 6. Work in pairs. Student A turn to File 25 on page 110, Student B turn to File 26 on page 112. You each a profile of an organized crime group. Use the prompts below to ask each other questions to find out as much information as possible. Then write a profile of the group.
Bravo: Human trafficking
* Listening
Task 1. Listen to what happene to these people. Match the speakers with the photos.
Task 2. Listen again. Write the nam of the speaker(s) / who:
*Speaking
Task 3. Work in pairs. What are the main causes of human trafficking?
Task 4. Make sentences related to human trafficking. Use the prompts and put each verb into the correct form, active or passive. Don’t forget to add any necessary prepositions and conjunctions, e.g. to, of, and, in, etc.
Task 5. Victims of human trafficking are often afraid of law enforcers. Whta kind of things could you say to reassure such victims? Match the sentence halves.
*Reading
Task 6. Read the text about the mindset of human trafficking victims. Make a list of reasons why victims of human trafficking might not want to co-operate with law enforcers.
Task 7. Match these sentences with the phrase or sentence in bold in the text which has the same meaning.
Grammar: Have you ever...?
* Speaking
Task 8. Work in pairs. Read through the Grammar box. Student A turn to File 27 on page 109. Student B turn to File 28 on page 113. Interview the victim of human trafficking. Use Have you ever...? questions with the present perfect tense for general information, then use the past tense to talk about specific events.
Charlie: Surveillance
*Speaking
Task 1. Work in pairs. Read the text and discuss the questions.
*Vocabulary
Task 2. Write the opposites of the phrases in A. Use these words to help you.
Task 3. Complete the sentences so they are true fot your country. Use as many words as you can from task 2.
*Listening
Task 3. Now listen to Kurt Meyer and check your definitions for task 4. Which two types of surveillance does he mention? Which does he prefer, and why?
Task 4. Listen again and complete the sentences. Use these words.
Task 5. Now listen and identify the three types of electronic surveillance Meyer talks about. Which one does the civil liberties groups not like, and why?
Task 6. Listen again and complete the sentences.
Delta: The psychology of organized crime
*Listening
Task 1. What do you know about the Russian Mafia? Enchange ideas with a partner. Then listen and answer the questions.
*Reading
Task 2. In 1992, the journalist an historian Simon Sebag Montefiore interviewed ‘Misha’, a Russian Mafia hit man. Read about how the interview was set up and answer the questions.
Task 3. Read about Misha’s arrival at the meeting. Answer the questions.
Task 4. Read the begginning of the interview and answer the questions.
* Listening
Task 5. Now listen to the final part of the interview (a re-recorded version). Write questions to go with these answers?
*Writing
Task 6. Write a short ptofile of Misha. Include all that you know about his family, background, personality an motivations.
UNIT 12: INTERNATIONAL CO-OPERATION
Alpha: Transnational crime and law enforcement
*Speaking
Task 1. Work in pairs. Match the words from the quotation with the meanings.
*Listening
Task 2. Listen to criminologist, Dr Femi Okobi, talking about transnational crime and how to combat it. Answer the questions.
* Reading
Task 3. Complete the text about INTERPOL. Use these dates and numbers. Then listen and check your answers.
Task 4. Now read the text about INTERPOL initiatives. Find an initiative which:
Task 5. Read the text again. Find TWO synonyms (words or phrases with a similar meaning) from the words in bold for each of these words.
*Speaking
Task 6. Work in pairs. Which initiative do you think is the most interesting? Which would you like to be involved in? Why?
Bravo: Types of trasnational crime
*Reading
Task 1. Quickly ready the texts. Which text is mainly about:
Task 2. Read the text again. Complete each text by choosing the correct verb form.
Task 3. Find and underline these words in the texts. Then match them with the correct definitions below.
Task 4. Look at the texts again. Fin three examples of each these things.
Grammar: Present perfect: active and passive
Task 5. Complete the sentences. Use the present perfect active or passive form of the verbs in brackets.
Charlie: International counterparts
*Reading
Task 1. Do the email quiz and discuss your answers with a partner.
Task 2. Read the emails exchanged between the Botswana Police and INTERPOL. Write these subject lines in the correct emails.
Task 3. Find acronyms or abbreviations in the emails with these meanings.
Task 4. Match these phrases with a similar phrase in bold from the emails.
* Listening
Task 5. Listen to a voicemail message about Lefika Korkowe’s arrival in Johannesburg and complete the notes.
*Rwiting
Task 6. Now write an email to Sgt Smit, who is going to meet the Inspector at the airport and take him to his hotel.
* Listening
Task 7. Listen to a telephone conservation between Lefika Korkowe and Sgt Smit. Are the sentences true (T) or false (F)?
Task 8. Listen again. Write what the speaker says when:
In- class test 2
Delta: Intercultural compotence
*Speaking
Task 1. Discuss the questions in pairs.
*Reading
Task 2. Read about CIVPOL. Complete the word-building table below with words from the text.
Task 3. Read what three law enforcement officers from different countries say about their experiences in CIVPOL international missions. Answer the questions.
*Listening
Task 4. Listen to a senior Romanian police officer talking about the intercultural issues on CIVPOL missions. Are the sentences true (T) or False (F)?
Task 5. Work in groups. Turn to File 29 on page 103.
6. Học liệu
[1] Charles Boyle & Ileana Chersan, English For Law Enforcement, MacMillan Publishers Limited 2009.
[2] Betty Schrampfer Azar, Understanding and using English Grammar, Nhà xuất bản Hải Phòng.
[3] Raymond Murphy, Grammar in use, Cambridge University Press.
C. HÌNH THỨC VÀ LỊCH TRÌNH THỰC HIỆN CÁC NỘI DUNG CƠ BẢN CỦA HỌC PHẦN
* Tuần 0: (2 giờ - Công tác chuẩn bị)
Nội dung công việc |
Địa điểm/ (Số giờ TC) |
Người/ Đơn vị thực hiện |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Phát hành tài liệu |
Thư viện/ 1 giờ |
- Trung tâm Thông tin – Thư viện - Cố vấn học tập thông báo cho BCS |
BCS lớp nhắc cả lớp mang sách chuyên ngành Luật học tiếp từ bài 7 đến bài 12 |
|
Hướng dẫn nghiên cứu tài liệu (giáo trình, đề cương học tập, phiếu học tập số 1), phương pháp học tập và các kỹ năng học tập cần thiết |
Giảng đường/ 1 giờ |
Giảng viên phụ trách giảng dạy |
Có mặt đầy đủ, nghe, ghi chép, nêu các thắc mắc về học phần Hoàn thành phiếu học tập số 01 |
|
* Tuần 1 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 7: CIVIL DISORDER Alpha: Civil disorder *Reading Task 1. Read the text about civil disorder. Use a dictionary to help you. Answer the quetions. *Vocabulary Task 2. Read the text and look at the pictures. Label the images of the equipment. Use this words. *Reading Task 3. Read the extracts from a discussion about modern protective equipment on a UK law enforcers’ blog. Answer the questions. Task 4. Read the extracts from a discussion about modern protective equipment on a UK law enforcers’ blog. Who do you agree with? * Speaking Task 5. Work in pairs. Discuss the questions *Listening Task 6. Listen to three short reports about different types of civil disturbance and answer the questions. |
- Nộp phiếu học tập số 1 - Đọc tài liệu [1; tr.54 - 55] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 5
- Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 3,4,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 02 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 7: CIVIL DISORDER Bravo: Operations
*Speaking Task 1. Work in pairs. What common reasons can you think of for student protests and demonstrations? * Reading Task 2. Read what happened next and answer the questions. Grammar Task 3. Make past passive sentences. Start your sentences with the words in italics. *Listening Tast 4.Quickly read the descriptions of riot control techniques. Match them with the pictures. Then give each text on of the titles in the box. Task 5. Listen and complete the descriptions. |
- Nộp phiếu học tập số 02 - Đọc tài liệu [1; tr.56 - 57] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 3, - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 2, 5
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 03 |
|
* Tuần 2 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 7: CIVIL DISORDER Charlie: Under arrest *Speaking Task 1. Label the picture. Use these words. Then put the stages of an arrest in order. Task 2. Work in pairs. Practise reading out the warning. Do you have a similar warning in your country *Listening Task 3. Listen and completethe instructions. Check your answers to task 2. Then work in groups and practise giving and following the instructions. Task 4. Listen to the ‘Miranda warning’ which police officers in the US use when they make arrests. Complete it with these words. * Vocabulary Task 5. Complete the word map with the expression for giving orders below. Listen, repeat and check your answers. *Listening Task 6. Listen to extracts from three incidents and answer the questions. |
- Nộp phiếu học tập số 03 - Đọc tài liệu [1; tr.58 -59] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 3, 4, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 2, 6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 04 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 7: CIVIL DISORDER Delta: The big match Reading and listening Task 1. You are going to read and listen to a text about violence at football matches. Answer the questions. Task 2. Now listen and read the text, then complete the sentences about law enforcement at football matches. * Speaking Task 3. Work in pairs. Quickly read the three texts. * Reading Task 4. Read the text again and answer the questions *Listening Task 5. Listen to four extracts relating to the incidents describes in task 4. Underline the text each extract relates to. Task 6. You are goint to read a report about the strategy for policing a football match. Work in groups of three. Stuent A turn to File 20a on page 112. Stuent B turn to File 20b on page 107. Stuent C turn to File 20c on page 110. |
- Nộp phiếu học tập số 04 - Đọc tài liệu [1; tr 60 -61] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 3,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 05 |
|
* Tuần 3 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: AT THE POLICE STATION Alpha: The police station *Vocabulary Task 1. Label the different places in a police station. Use these words. Task 2. Match the description with the place from task 2. Write the correct latter (a – j). *Speaking Task 3. Work in pairs. *Listening Task 4. Listen to six people who work in a police station describing their jobs. Write the correct job title for each person. Use these words. Task 5. Now listen again and complete the descriptions Grammar: Gerund (-ing form) Task 6. Complete the sentences. Use these phrases. Use the gerund / -ing form of the verb where appropriate.
|
- Nộp phiếu học tập số 05 - Đọc tài liệu [1; tr.62- 63] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3,4 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 06 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: AT THE POLICE STATION Bravo: The custody suite *Speaking Task 1. Work in pairs. In your country, what special processes are there when you take into custody detainees who are a) under 18, b) considered at risk, c) female? * Listening Task 2. Check the meaning of the words in the box. Listen to the conversation between a detainee and an officer at a police station. Are the sentences true (T) or false (F), or is there no mention (NM)? *Reading Task 3. Read the text and answer the questions at the top of the next page. Task 4. Complete the sentences with the past simple or past passive form of the verbs. * Vocabulary Task 5. Match the parts of a custody suite with the descriptions. Task 6. Listen to a custody sergeant talking about booking in a suspect. Find these things. |
- Nộp phiếu học tập số 06 - Đọc tài liệu [1; tr.64- 65] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 07 |
|
* Tuần 4 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: AT THE POLICE STATION Charlie: Identity Procedures *Speaking Task 1. Work in pairs. What is procedue shown in the picture? Have you ever used it? Which of the processes below do you use to identify suspects? What are the advantages and disadvantages of each one? * Reading Task 2. Complete the text about fingerprinting methods. Use the words given. * Listening Task 3. Listen and label the picture in the margin. Use these words. Task 4. Listen to a fingerprint officer taking prints. Identify the part of the hand she is talking about and tick the correct box. Task 5. Read the text about identity parades. Answer the questions. Grammar: have to / be allowed to Task 6. Make true sentences, first about the UK (if you know this information) and then about your country. Use have to / don’t have to and be allowed to / not be allowed to. Task 7. Listen to a conversation at a police station between a witness and an officer from the identification suite. Underline the correct answer.
|
- Nộp phiếu học tập số 07 - Đọc tài liệu [1; tr.66 -67 ] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 2, 3, 4, 5, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 1, 6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 08 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: AT THE POLICE STATION Delta: Investigative interviewing Task 1. What advice or training you have about how to interview suspects? tell your partner. * Listening Task 2. Listen to the first part of the introduction to a course on investigative interviewing. Put the instructions in the correct order. Task 3. Listen to the second part of the course introduction. Are the sentences true (T) or false (F)? Task 4. Read and complete the text about the PEACE model for interviews. Use these words. Task 5. Listen to an extract from an interview between an interviewing officer and an murder suspect. Answer the questions.
|
- Nộp phiếu học tập số 08 - Đọc tài liệu [1; tr.68] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 3,4, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 1, 2
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 09 |
|
* Tuần 5 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: AT THE POLICE STATION Delta: Investigative interviewing *Reading Task 6. You are going to read a text about truth and lies. Read the text quickly and try to complete the word-building table. All the missing words are in the text in bold. *Speaking Task 7. Read the text again and answer the question.
TASK 8. Work in pairs. Student A look at this text about unusual driving laws. Student B turns to File 8 on page 102. Ask questions to complete your text.
|
- Nộp phiếu học tập số 09 - Đọc tài liệu [1; tr. 69] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: task 6,7,8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 10 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết trên lớp |
1 giờ Giảng đường |
Revision Unit 7 & 8 |
- Nộp phiếu học tập số 10 - Đọc tài liệu [1; tr54 -69] |
|
Kiểm tra |
1 giờ giảng đường |
Kiểm tra bài số 01 - Hình thức kiểm tra: trắc nghiệm trên giấy - Nội dung kiểm tra: Unit 7,8 - Thời gian 50 phút |
Làm bài kiểm tra nghiêm túc |
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 11 |
|
* Tuần 6 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 9: CRIME SCENE INVESTIGATION Alpha: At the scene *Speaking Task 1. Work in pairs. Do you work with a specialized Scene of Crime Department? What usually happens at a crime scene? What processes do you follow? *Vocabulary Task 2. Label the pictures. Use these words. *Listening Task 3. Joshua Finkelstein is a CSI officer in Colorado in the US. You are going to hear him talking about his job. Before you listen, put these stages of a crime scene investigation in order. Task 4. Listen again. Answer the questions. Task 5. Match the verbs in A with the nouns in B. Grammar Task 6. read the Grammar box. Then complete the crime scene processes with the present passive form of these verbs.
|
- Nộp phiếu học tập số 11 - Đọc tài liệu [1; tr.70 -71] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 2, 5, 6 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 1, 4
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 12 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 9: CRIME SCENE INVESTIGATION Bravo: Identifications Task 1. Work in pairs. How much do you know about DNA and its use in forensics? Can you think of examples where you have used DNA evidence to successfully convict an offender? *Speaking Task 2. Work in pairs. You are going to hear a short talk about DNA. before you listen, try to complete these sentences. *Listening Task 3. Listen and check your answers. Did you say the same things? Listen again. Which famous cases where DNA forensic identification techniques were used are mentioned? Task 4. Listen and match the descriptions with the correct E-fit pictures. Use the vocabulary in the table to help you. *Vocabulary Task 5. Listen to the descriptions again. Label the E-fit pictures. Use these words. Task 6. Complete the text about the EFITTM system. Use these words. |
- Nộp phiếu học tập số 12 - Đọc tài liệu [1; tr.72- 73] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 2, 3, 4, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 1,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 13 |
|
* Tuần 7 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 9: CRIME SCENE INVESTIGATION Charlie: Building a case *Speaking Task 1. Work in pairs. *Listening Task 2. You are going to hear . Joshua Finkelstein again, talking about recent improvements and developments in DNA analysis. Before you listen, check the meaning of these words. Task 3. Listen again and answer the question. *Reading Task 4. Read this introuction to a homicide case in Louisiana, in the US. Task 5. Now work in pairs. Look at the information below. What d you think happened next? Task 6. Listen to the development of the case. Were your predictions right? Answer the questions.
|
- Nộp phiếu học tập số 13 - Đọc tài liệu [1; tr.74-75] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 6 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 5
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 14 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 9: CRIME SCENE INVESTIGATION Delta: Most wanted * Speaking Task 1. What did you know about psychological profiling? Have you ever used psychological profiling in your job? Do you think it is a useful technique? Discuss with a partner. Task 2. ‘Jack the Ripper’ was a serial killer in London in the nineteenth century. Look at the two images of him and answer the questions. * Listening Task 3. Listen to a historian talk about Jack the Ripper and answer the questions. *Reading Task 4. Now read the modern psychological profile and complete the profile notes. *Vocabulary Task 5. Read the text again. It is important to use the correct verbs to help you distinguish facts from deas. Cross out the verb that can’t be used in each sentence. Task 6. Work in pairs. Do the vocabulary revision quiz.
|
- Nộp phiếu học tập số 14 - Đọc tài liệu [1; tr.76-77] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 2, 3, 4, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 1,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 15 |
|
* Tuần 8 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 10: CRIMINAL JUSTICE Alpha: Crime and punishment * Reading Task 1. Read the headlines and complete them with the correct penalties. * Listening Task 2. Try to complete the text about prison sentences in England and Wales. Use these words. Then listen and check. *Reading *Task 3. Read the text about community payback and answer the questions. Grammar FUTURE PASSIVE *Speaking Task 4. Work in pairs. Look at the profiles. In your opinion, what will or might happen to these offenders (charge and penalty) under a) the system in England and Wales? b) the system in your country? |
- Nộp phiếu học tập số 15 - Đọc tài liệu [1; tr.78 -79] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 4 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 3
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 16 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 10: CRIMINAL JUSTICE Bravo: Legal system *Speaking Task 1. Work in pairs. *Reading Task 2. Read the article about different legal systems and look at the map. Answer the questions. * Listening Task 3. You are going to hear a summary of the criminal justice process in England and Wales. Before you listen, read the chart and complete as much as you can. Use these words. Task 4. Listen again and answer the questions. *Speaking Task 5. Work in pairs. Using the chart in task 3 as a model, draw a chart of the criminal justice process in your country from arrest to sentencing of an offender. Explain the system to your partner. Your partner has to write a short account of the system.
|
- Nộp phiếu học tập số 16 - Đọc tài liệu [1; tr.80 -81] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 3, 4 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 2, 5
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 17 |
|
* Tuần 9 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 10: CRIMINAL JUSTICE Charlie: In court *Listening Task 1. Listen and read the description of a Crown Court. How does it compare to a court in your country? Discuss with a partner. Task 2. Listen and read the text again. Label the picture. Use these words. Task 3. Listen to the exchange between a witness and defence counsel. Are the sentences true (T), false (F), or is there no mentions (NM)? GRAMMAR: Tag question Task 4. Write the question tags. Task 5. When you use a tag question to confirm something you already think is true, the information of your voice goes down. When you are not sure about something, the intonation of your voice goes up. Listen to these examples. Task 6. Now listen again to the question tags in task 5. As you listen, mark whether the information goes up or down. Listen again and repeat
|
- Nộp phiếu học tập số 17 - Đọc tài liệu [1; tr.82 -83] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 2, 3, 5,6 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task1, 3, 4
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 18 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 10: CRIMINAL JUSTICE Delta: Extradition * Speaking Task 1. Discuss the question in pairs. *Reading Task 2. Quickly read the text about INTERPOL notices and find these things. Task 3. Read the text again. Find the words or phrases in bold that match these meanings. * Listening Task 4. Listen to an officer form INTERPOL talking about the system of international notices. Answer the questions. Task 5. Work in pairs. You are going to hear an accourt of one of Britain’s biggest robberies. Before you listen, check the meaning of these words. What do you think happened? Make your own story and compare with your partner. Task 6. Listen again. Are the sentences ture (T), false (F), or is there no mention (NM)? Task 7. Now complete the text about Ronnie Biggs, one of the robbers who escaped. Use these prepositions.
|
- Nộp phiếu học tập số 18 - Đọc tài liệu [1; tr.84 -85] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 4, 5, - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 3, 6,7
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 19 |
|
* Tuần 10 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
Revision Unit 9& 10 Assigning tasks for groups - Group 1: Topic 1: Use passive voice passive have to/ be allowed to/tag questions to talk about civil disortor - Group 2:Topic 2: Give some solutions to reduce penaties and punishments in your country. - Group 3: Topic 3: Duscuss about DNAtechniques.
|
- Nộp phiếu học tập số 19 - Đọc tài liệu [1; tr.70 -85] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Revise and practice with vocabulary and grammatical structures learnt in unit9 and unit 10. - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Summarize the vocabulary and grammatical structures learnt in unit 9 and unit 10. |
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 20 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 11: ORGANIZED CRIME Alpha: The mod *Speaking Task 1. Work in pairs. Answer the questions. *Reading Task 2. Read the definition of organized crime. Find three ways in which organized crime groups are like legitimate businesses. *Vocabulary Task 3. Complete the word-building table. You can find all the words in the text. * Listening Task 4. Listen and match the crimes with the criminals. Write the name of the crime in the correct space. Task 5. Listen again and complete the details of the crimes in task 4. Check your answers in the audioscript on page 125. Task 6. Work in pairs. Student A turn to File 25 on page 110, Student B turn to File 26 on page 112. You each a profile of an organized crime group. Use the prompts below to ask each other questions to find out as much information as possible. Then write a profile of the group.
|
- Nộp phiếu học tập số 20 - Đọc tài liệu [1; tr.86 -87] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 3, 4, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 2,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 21 |
|
* Tuần 11 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 11: ORGANIZED CRIME Bravo: Human trafficking * Listening Task 1. Listen to what happene to these people. Match the speakers with the photos. Task 2. Listen again. Write the nam of the speaker(s) / who: *Speaking Task 3. Work in pairs. What are the main causes of human trafficking? Task 4. Make sentences related to human trafficking. Use the prompts and put each verb into the correct form, active or passive. Don’t forget to add any necessary prepositions and conjunctions, e.g. to, of, and, in, etc.
|
- Nộp phiếu học tập số 21 - Đọc tài liệu [1; tr.88 ] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3. - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task3, 4.
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 22 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 11: ORGANIZED CRIME Bravo: Human trafficking * Speaking
Task 5. Victims of human trafficking are often afraid of law enforcers. Whta kind of things could you say to reassure such victims? Match the sentence halves. *Reading Task 6. Read the text about the mindset of human trafficking victims. Make a list of reasons why victims of human trafficking might not want to co-operate with law enforcers. Task 7. Match these sentences with the phrase or sentence in bold in the text which has the same meaning. Grammar: Have you ever...? * Speaking Task 8. Work in pairs. Read through the Grammar box. Student A turn to File 27 on page 109. Student B turn to File 28 on page 113. Interview the victim of human trafficking. Use Have you ever...? questions with the present perfect tense for general information, then use the past tense to talk about specific events. |
- Nộp phiếu học tập số 22 - Đọc tài liệu [1; tr.89] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 5,8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 23 |
|
* Tuần 12 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 11: ORGANIZED CRIME Charlie: Surveillance *Speaking Task 1. Work in pairs. Read the text and discuss the questions. *Vocabulary Task 2. Write the opposites of the phrases in A. Use these words to help you. Task 3. Complete the sentences so they are true for your country. Use as many words as you can from task 2. *Listening Task 3. Now listen to Kurt Meyer and check your definitions for task 4. Which two types of surveillance does he mention? Which does he prefer, and why? Task 4. Listen again and complete the sentences. Use these words. Task 5. Now listen and identify the three types of electronic surveillance Meyer talks about. Which one does the civil liberties groups not like, and why? Task 6. Listen again and complete the sentences. |
- Nộp phiếu học tập số 23 - Đọc tài liệu [1; tr.90-91] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 3, 4, 6 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 2,5
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 24 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 11: ORGANIZED CRIME Delta: The psychology of organized crime *Listening Task 1. What do you know about the Russian Mafia? Enchange ideas with a partner. Then listen and answer the questions. *Reading Task 2. In 1992, the journalist an historian Simon Sebag Montefiore interviewed ‘Misha’, a Russian Mafia hit man. Read about how the interview was set up and answer the questions. Task 3. Read about Misha’s arrival at the meeting. Answer the questions. Task 4. Read the begginning of the interview and answer the questions. * Listening Task 5. Now listen to the final part of the interview (a re-recorded version). Write questions to go with these answers? *Writing Task 6. Write a short ptofile of Misha. Include all that you know about his family, background, personality an motivations. |
- Nộp phiếu học tập số 24 - Đọc tài liệu [1; tr.92-93] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 2, 3, 4, 5 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 1,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 25 |
|
* Tuần 13 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Kiểm tra trên lớp |
1 giờ Giảng đường |
Group presentation - Group 1: Topic 1: Use passive voice passive have to/ be allowed to/tag questions to talk about civil disortor - Group 2:Topic 2: Give some solutions to reduce penaties and punishments in your country. - Group 3: Topic 3: Discuss on the situation dealing with victims of human tracfficking in Vietnam. |
- Nộp phiếu học tập số 25 - Thuyết trình trên lớp bài tập nhóm. |
|
Lý thuyết trên lớp |
1 giờ Giảng đường |
Revise vocabularies and grammar related to the topics of the group and comment on each group’s presentation. |
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 26 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 12: INTERNATIONAL CO-OPERATION Alpha: Transnational crime and law enforcement *Speaking Task 1. Work in pairs. Match the words from the quotation with the meanings. *Listening Task 2. Listen to criminologist, Dr Femi Okobi, talking about transnational crime and how to combat it. Answer the questions. * Reading Task 3. Complete the text about INTERPOL. Use these dates and numbers. Then listen and check your answers. Task 4. Now read the text about INTERPOL initiatives. Find an initiative which: Task 5. Read the text again. Find TWO synonyms (words or phrases with a similar meaning) from the words in bold for each of these words. *Speaking Task 6. Work in pairs. Which initiative do you think is the most interesting? Which would you like to be involved in? Why?
|
- Nộp phiếu học tập số 26 - Đọc tài liệu [1; tr.94- 95] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 4 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 5, 6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 27 |
|
* Tuần 14 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 12: INTERNATIONAL CO-OPERATION Bravo: Types of trasnational crime *Reading Task 1. Quickly ready the texts. Which text is mainly about: Task 2. Read the text again. Complete each text by choosing the correct verb form. Task 3. Find and underline these words in the texts. Then match them with the correct definitions below. Task 4. Look at the texts again. Fin three examples of each these things. Grammar: Present perfect: active and passive Task 5. Complete the sentences. Use the present perfect active or passive form of the verbs in brackets. |
- Nộp phiếu học tập số 27 - Đọc tài liệu [1; tr.96- 97] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 3,4 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 2, 3,5
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 28 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 12: INTERNATIONAL CO-OPERATION Charlie: International counterparts *Reading Task 1. Do the email quiz and discuss your answers with a partner. Task 2. Read the emails exchanged between the Botswana Police and INTERPOL. Write these subject lines in the correct emails. Task 3. Find acronyms or abbreviations in the emails with these meanings. Task 4. Match these phrases with a similar phrase in bold from the emails. * Listening Task 5. Listen to a voicemail message about Lefika Korkowe’s arrival in Johannesburg and complete the notes. *Rwiting Task 6. Now write an email to Sgt Smit, who is going to meet the Inspector at the airport and take him to his hotel.
|
- Nộp phiếu học tập số 28 - Đọc tài liệu [1; tr.98] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3,4,5,6
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 29 |
|
* Tuần 15 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết trên lớp |
1 giờ Giảng đường |
UNIT 12: INTERNATIONAL CO-OPERATION Charlie: International counterparts * Listening Task 7. Listen to a telephone conservation between Lefika Korkowe and Sgt Smit. Are the sentences true (T) or false (F)? Task 8. Listen again. Write what the speaker says when:
|
- Nộp phiếu học tập số 29 - Đọc tài liệu [1; tr.99] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 8 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 7
|
|
Kiểm tra trên lớp |
1 giờ giảng đường |
Kiểm tra bài số 02 - Hình thức kiểm tra: trắc nghiệm trên giấy - Nội dung kiểm tra: Unit 11, 12 - Thời gian 50 phút |
Làm bài kiểm tra nghiêm túc |
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 30 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 12: INTERNATIONAL CO-OPERATION Delta: Intercultural compotence *Speaking Task 1. Discuss the questions in pairs. *Reading Task 2. Read about CIVPOL. Complete the word-building table below with words from the text. Task 3. Read what three law enforcement officers from different countries say about their experiences in CIVPOL international missions. Answer the questions. *Listening Task 4. Listen to a senior Romanian police officer talking about the intercultural issues on CIVPOL missions. Are the sentences true (T) or False (F)? Task 5. Work in groups. Turn to File 29 on page 103.
|
- Nộp phiếu học tập số 30 - Đọc tài liệu [1; tr.100,101] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 3, 4 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 2, 5
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Tự ôn tập |
|
* Tuần 16- Tư vấn (Ngoài giờ tín chỉ)
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Tư vấn |
03 giờ Giảng đường |
- Hệ thống. - Giải đáp. - Hướng dẫn ôn tập. |
Nêu những vấn đề cần giải đáp. |
|
Tự học, tự nghiên cứu |
Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Ôn tập theo hướng dẫn của giáo viên. |
|
D. Phương thức kiểm tra, đánh giá kết quả học tập
1. Thang điểm: 10
2. Cách tính điểm:
- Điểm thành phần làm tròn đến một chữ số thập phân.
- Điểm thi kết thúc học phần làm tròn đến một chữ số thập phân.
3. Tiêu chí đánh giá:
|
STT |
Điểm thành phần |
Quy định |
Trọng số |
Ghi chú |
|||
|
1 |
Điểm chuyên cần: Bao gồm: - Điểm thời gian có mặt trên thư viện chiếm tỷ trọng 20% (Điểm này tính chung cho tất cả các học phần của học kỳ). + Những sinh viên có thời gian lên thư viện ³ 50 giờ thì được tính 20%. + Những sinh viên có thời gian lên thư viện <50 giờ thì được tính không quá 10%. - Điểm ý thức, thái độ học tập trên lớp chiếm tỷ trọng 40%. - Điểm tham gia chuẩn bị phiếu học tập chiếm tỷ trọng 40%. |
1 điểm |
20% |
|
|||
|
2 |
Điểm kiểm tra định kỳ: - 02 bài kiểm tra viết: Tuần 5 và Tuần 15 - 01 bài tập kiểm tra nhóm: Tuần 13 |
3 bài KT |
20% |
|
|||
|
3 |
Thi kết thúc học phần: Sinh viên được dự thi kết thúc học phần nếu: - Sinh viên đi học ³ 50% tổng số tiết trên lớp của học phần.- Có đầy đủ phiếu học tập. - Có đầy đủ bài kiểm tra (trong trường hợp sinh viên thiếu bài kiểm tra thì nhận điểm 0). |
Thi trắc nghiệm trên giấy (45 phút) |
60% |
|
|||
HIỆU TRƯỞNG
Nguyễn Công Dương |
TRƯỞNG KHOA
Nguyễn Thị Minh Thu |
TRƯỞNG BỘ MÔN
Dương Thị Hoa Lư
|
|