06/09/2016
Đề cương học tập TACDHP3- Luật
ĐỀ CƯƠNG HỌC TẬP HỌC PHẦN
Môn Tiếng Anh - Học phần: 3
Chuyên ngành đào tạo: Dịch vụ pháp lý (Hệ cao đẳng chính quy) Số tín chỉ: 3
A. THÔNG TIN VỀ GIẢNG VIÊN GIẢNG DẠY (Năm học 2015 -2016)
STT |
HỌ VÀ TÊN |
HỌC VỊ |
CHỨC DANH ĐƠN VỊ CÔNG TÁC |
ĐIỆN THOẠI |
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Nguyễn Thị Minh Thu Nguyễn Thanh Bình Dương Thị Hoa Lư Hà Lê Mai Vương Thu Huyền Lê Thị Xuân Bùi Ngọc Mai Nguyễn Thị Huyền Phương Lưu Thị Hương Phạm Chí Cường |
Tiến sỹ Thạc sỹ Tiến sỹ Thạc sỹ Thạc sỹ Thạc sỹ Cử nhân Cử nhân Tiến sỹ Tiến sỹ |
Trưởng khoa NN Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Giảng viên Phó phòng NCKH Phó hiệu trưởng |
0915972275 0977040234 0915200883 0984602639 0919116883 0986881883 01649613438 0987875126 0987944162 0912700432 |
nguyenthiminhthu.ckt@gmail.com luuhuong2611.ckt@gmail.com |
B. CÁC THÔNG TIN CHUNG VỀ HỌC PHẦN
1. Thời lượng và phân bổ thời gian học:
- Tổng số giờ học phần: 150 Trong đó:
+ Lý thuyết trên lớp : 30 giờ
+ Bài tập / Thảo luận trên lớp : 27 giờ
+ Kiểm tra đánh giá : 3 giờ
+ Tự học, tự nghiên cứu : 90 giờ
+ Tư vấn : 5 giờ
2. Điều kiện tiên quyết: Hoàn thành chương trình tiếng anh học phần 1 và 2 chuyên ngành giáo dục pháp lý.(từ 5 điểm trở lên)
3. Mục tiêu chung của học phần
3.1. Về kiến thức
Sau khi hoàn thành tốt học phần này sinh viên:
- Rèn luyện các kỹ năng, tìm hiểu thông tin chuyên ngành bằng tiếng Anh trong mỗi bài học.
- Nâng cao được vốn thuật ngữ cũng như kiến thức về các lĩnh vực Pháp lý bằng tiếng Anh
- Nắm được một cấu trúc ngữ pháp cơ bản thường gặp trong Tiếng Anh.
3.2. Về kỹ năng
Rèn luyện tốt các kỹ năng chính trong yêu cầu học tiếng :
- Nghe hiểu nội dung chính các đoạn hội thoại hoặc độc thoại ngắn (khoảng 130-150 từ), đơn giản trong phạm vi các chủ điểm, chủ đề cũng như các hiện tượng ngôn ngữ được quy định trong chương trình.
- Nói được những câu giao tiếp đơn giản hàng ngày liên quan đến các chủ điểm và nội dung ngôn ngữ đã học trong chương trình.
- Đọc hiểu nội dung chính các văn bản đơn giản trên cơ sở các chủ điểm và ngữ liệu đã học có kết hợp với suy luận và tra cứu từ điển.
- Viết có hướng dẫn đoạn văn liên quan đến các chủ đề và nội dung ngôn ngữ trong chương trình.
3.3. Về thái độ
- Yêu thích môn học.
- Cố gắng rèn luyện các kỹ năng của môn học.
- Nhận thức được giá trị và tầm quan trọng của môn học.
- Hình thành thói quen vận dụng lý thuyết vào giải quyết các vấn đề trong thực tiễn
4. Mô tả các nội dung học phần
Học phần này bao gồm 10 bài, từ bài 1 đến bài 10. Học phần này giới thiệu cho sinh viên các kiến thức ngôn ngữ và kỹ năng sử dụng tiếng Anh về chuyên ngành pháp lý như: luật hôn nhân và gia đình, luật kinh tế, luật lao động, luật quốc tế…theo các phần nghe, nói, đọc, viết dựa trên nội dung các vấn đề phù hợp với nhu cầu công việc và gắn liền với thực tiễn. Sinh viên có thể vận dụng sử dụng những thuật ngữ cũng như kiến thức chung về lĩnh vực pháp lý bằng tiếng Anh một cách cơ bản nhất.
5. Phân bổ thời lượng và nội dung chi tiết của chương trình học phần
5.1. Phân bố thời lượng
Tuần |
Nội dung |
Kịch bản |
Hình thức tổ chức dạy học |
|||
Lý thuyết (LT) (giờ) |
Bài tập (BT) (giờ) |
Kiểm tra (KT) (giờ) |
SV tự học (giờ) |
|||
1 |
Unit 1 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
2 |
Unit 2 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
3 |
Unit 3 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
4 |
Unit 3 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
5 |
Unit 4 Revision & In – class test 1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
6 |
Unit 5 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
7 |
Unit 6 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
8 |
Unit 6 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
9 |
Unit 7 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
10 |
Revision & Assigning tasks for groups Unit8 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
11 |
Unit 8 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
12 |
Unit 9 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
13 |
Group presentation Unit 9 |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
14 |
Unit 10 |
2 |
2 |
2 |
|
6 |
15 |
Unit 10 Revision & In-class test 2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
|
|
30 |
30 |
27 |
3 |
90 |
5. 2. Nội dung chi tiết học phần
UNIT 1: LAW AND AREAS OF LAW
A. VOCABULARY
❶Match the legal terms with their definitions (1 - 7) below with their definitions (a-g).
❷Fill in the blanks in the sentences with the words provided in the box.
B. READING
* Reading 1: WHAT IS LAW?
❶ Read the text and decide which of these statements are True (T) or False (F).
❷The following is taken from the reading passage. Match the words in bold with their meanings.
* Reading 2: AREAS OF LAW
❶You are going to read about the main areas of law. Work in pairs. Match the areas of law with their definitions.
❷Here is a list of some important areas of law. Read what the lawyers are talking about the work they do. Match the lawyer with the correct area of law.
➌Choose a word or phrase from the box to complete the sentences
C. LISTENING
D. LANGUAGE FOCUS: Permission, obligation and prohibition
E. SPEAKING
❶ Discuss about the meanings of these signs.
❷Compare the rules of your country and other countries, based on the cues given and structures you have learnt in part C.
ADITIONAL EXERCISES
UNIT 2: CIVIL LAW
A. VOCABULARY
❶ The following words or phrases are related to torts. Match each word or phrase in column A to the correct definition in column B
❷Fill in the blanks below with words from the box above.
B. READING
Reading 1: TORT LAW
❶Read the text and answer these questions
❷ Match the adjectives (1-6) with the nouns (a-f) they collocate within the text.
➌Use the collocations you formed in the above exercise to complete these sentences.
Reading 2: CIVIL PROCEDURE
❶ Complete the definitions below, based on the above reading.
❷Make word combinations from A & B using the words given in the box and then use the appropriate word combinations and information in B to answer these questions.
C. LISTENING
❶Listen to the discussion and answer these questions.
❷Complete the procedural history section of this excerpt from a case note.
D. LANGUAGE FOCUS: Relative Clauses
❶Choose the best answer.
❷Combine the sentences, using relative clause.
E. SPEAKING
Discuss about the following situations and decide which area of civil law is relevant.
ADITIONAL EXERCISES
UNIT 3: CRIMINAL LAW
A. VOCABULARY
❶Match the words or phrases with their definitions.
❷Use the words in the box to complete the following sentences
B. READING
Reading 1: CRIMINAL LAW
❶Read the text and answer these questions.
❷Match the verbs with the nouns they collocate with in the text and discuss who typically carries out each of the actions: an offender, a victim, a lawyer, the court or a judge.
➌ Now classify the following terms into the appropriate column below and then complete the following text contrasting criminal and civil law by choosing from the words/ phrases above
Reading 2: CRIMINAL JUSTICE AND CRIMINAL PROCEEDINGS
❶Complete the definitions. Look at A and B to help you.
❷Make word combinations from A, B and C using words from the box. Then use appropriate word combinations to complete the sentences given.
➌Replace the underlined words and phrases in the following sentences with alternatives in A, B and C. pay attention to the grammatical context.
C. LISTENING
❶Listen to four short clips taken from law-related podcasts. Which of the common kinds of identity theft below is being described in each?
❷Listen to the full versions of podcasts 1 and 2 and answer these questions.
➌Listen to the full version of podcasts 3 and 4 and answer these questions.
D. LANGUAGE FOCUS: Passive voice
❶Complete the rules for forming passive constructions:
❷Complete the extract below from a law textbook by using the verbs in the box.
➌Match the following sentence halves to form explanations of punishments which are available to the courts. Why do you think the passive is used in these examples?
E. SPEAKING
❶ Look at these situations, then decide which crime has been, or is being, committed in each case. (based on “lead in” part)
❷Below is a range of sentences that may be imposed. Discuss the following questions:
ADITIONAL EXERCISES
UNIT 4: LABOR LAW
A. Vocabulary
❶Make word combinations, using words from the box. Then use the appropriate word combinations to complete the definitions below.
❷Complete the text using the words/ phrases from the box.
B. Reading
Reading 1
❶A lawyer is giving advice to a client about an employment contract over the phone. Replace the underlined words and phrases with alternative words and phrases from B opposite. There is more than one possibility for one of the answers.
❷Which type of dismissal may have occurred in the following situations? Look at B to help you.
Reading 2
❶Read the first paragraph of the article on the employment law and answer these questions.
❷ Complete the paragraph using the words provided in the box.
➌Match each of the comments and questions from an employer with a practical issue mentioned in the article. Maybe two relate to the same issue.
C. Listening
Listen to some people trying to resolve a dispute at work with the help of a mediator.
❶Choose the best answer
❷True or false
D. Language Focus: Conditional sentence
❶Underline the correct word or phrase in each sentence.
❷Complete each sentence with an ending.
➌Rewrite the following sentences with “If …………….”
E. Speaking
ADITIONAL EXERCISES
UNIT 5: INTELLECTUAL PROPERTY
A. Vocabulary
❶ The following crossword contains key words from Intellectual Property Law.
❷Match each of the intellectual terms with its definitions.
B. Reading
Reading 1: WHAT IS INTELLECTUAL PROPERTY?
❶Read the text and answer these questions.
❷ Complete each of the sentences below with a word or phrase from the reading passage.
Reading 2:
Decide if the following statements are True (T) or False (F)
C. Listening
❶Listen and complete the missing word.
❷ Match the following synonyms from the listening above.
➌ Phrase match
D. Language focus: Expressing purpose
❶ Answer the following questions, using the phrases in the brackets and adverbial clause of purpose.
❷Combine each of the following pairs of sentences using adverbial clause of purpose.
E. Speaking
❶This table gives some advice about conducting a WASP interview. Complete it using the points below (a-l)
❷What else is important to an effective lawyer-client interview?
ADITIONAL EXERCISES
UNIT 6: COMPANY LAW
A. Vocabulary
❶ Match the terms and phrases (1 - 10) below with their definitions (a-j).
❷Complete the following sentences using the words in ❶ (change them into the correct form if necessary.)
B. Reading
Reading 1: COMPANY LAW
❶ Read the text above carefully and decide whether these statements are true (T) or false (F), correct the false sentences.
❷ What are the main differences between a sole proprietor, a partnership and a publicly listed company? Use the Glossary if necessary.
Reading 2: BREACH OF COMPANIES ACT 2006
❶ Read this letter. Who might Pippa Solloway be?
❷ Read the letter again and answer these questions.
➌ Explain these phrases from the letter in your own words.
C. Listening DIRECTORS’ MEETING
❶Match the terms and phrases (1-5) with their definitions (a-e) before listening.
❷ Listen to the first part of the recording. When does Simon want to send to Pippa Solloway? Why?
D. Language focus Mild obligation and advice
❶Complete these sentences with a suitable phrase above to give advice.
❷ Give some advice for these situations below, using the phrases above.
E. Speaking Role-play: lawyer-client interview
ADDITIONAL EXERCISES
REVISION AND TEST 2
UNIT 7: COMMERCIAL LAW
A. Vocabulary
❶ Look at the definitions below, decide what each one is describing, then write the correct words in the table. The first letter of each word has already been put into the table.
❷ Complete the following sentences using the words in ❶ (change them into the correct form if necessary.)
B. Reading
Reading 1. COMMERCIAL LAW
❶Read the text above and decide whether these statements are true (T) or false (F).
❷Look at the areas of activity in commercial law mentioned in the first paragraph of the text above and answer these questions.
➌Choose the correct word or phrase to complete these definitions.
Reading 2 LETTER OF APPLICATION FOR AN INTERNSHIP
❶ Quickly read the letter below written by a student. Is it a prospecting letter or a letter of application replying to a specific advertisement?
❷ Read the letter again and answer these questions.
➌Underline the adverbs used in the letter. Why do you think the writer uses so many adverbs? What effect does it have?
➍Match the sections and ideas which should be included in a letter of application for an internship (a-m) with the corresponding sentences in the letter (1-18). Some sections/ ideas are used more than once.
C. Listening.
❶Listen and answer these questions.
❷Listen again and tick the work he did before joining Raven stone, Altman and Ofner, LLP
D. Language focus: ADVERB FUNCTIONS
❶Underline the adverbs in the sentences below from Listening and then decide which function the adverbs have (describing time of action, describing manner of action, or qualifying an adjective.). And where are adverbs places in relation to the verbs?
❷The audio transcript in this unit contains many more examples of adverbs. Underline all the adverbs in the audio transcript, and to decide which of the functions each adverb has.
ADDITIONAL EXERCISES
UNIT 8: FAMILY LAW
A. Vocabulary
❶Match each step in a couple process with the correct picture.
❷Below are the main areas that Family Law covers. The text gives except from those areas. Write one area for each text.
B. Reading
Reading 1: DEFINITION AND SCOPE OF FAMILY LAW
❶Complete these sentences with a suitable word.
❷Read the text and answer these questions.
Reading 2: MARRIAGE IN THE U.S
❶Read the text and decide if the following statements are true (T) or false (F).
❷The word cards below contain words from the text. Read the text again and find words which have the meanings given in the box. Number 1 is done for you as an example.
➌ Without looking back the text, complete the following summary by filling in the blanks with words and phrases from the text.
Reading 3 MARRIAGE LAW (In Vietnam)
Read the text carefully, then answer the following questions:
C. Listening Divorce rate explosion expected in Japan
❶Before listening, spend one minute writing down all of the different words you associate with divorce. Share your words with your partner(s) and talk about them. Together, put the words into different categories.
❷Match the following synonyms:
➌Listen to the audio, then match the following phrases from the article
➍ Choose the correct answer (a, b, c, or d) to complete the text.
D. Language Focus –ING forms
E. Speaking: DIVORCE
Ask three different students questions about the grounds for divorce in this table.
ADDITIONAL EXERCISES
UNIT 9: INTERNATIONAL LAW
A. Vocabulary
❶Match the words (1 - 17) below with their definitions (a-q).
❷Complete the following sentences using the words in ❶(change them into the correct form if necessary.)
B. Reading
Reading 1 International law
Read the text and answer these questions.
Reading 2. INTERNATIONAL LAW IN THE MODERN WORLD
Study the text and decide whether the following statements are true (T) or false (F).
C. Listening CPD (Continuing Professional Development) seminar on labour law
❶ Listen and decide whether these statements are true (T) or false (F).
❷ Listen again and complete the lawyer’s notes about the case.
D. Language focus
❶The text contains several adjectives formed with prefixes, such as international and intergovernmental. Match these common prefixes (1-6) with their meanings (a-f).
❷ Complete the sentences below with the prepositions from the box.
ADDITIONAL EXERCISES
UNIT 10: LITIGATION AND ARBITRATION
A. Vocabulary
❶ Match the terms and phrases (1 - 8) below with their definitions (a-h).
❷Complete the following sentences using the words in ❶
B. Reading
Reading 1: LITIGATION AND ARBITRATION
❶Read the text and decide whether these statements are true (T) or false (F).
❷Complete the sentences below using the words for parties involved in dispute resolution from the box.
Reading 2 LETTER OF INVITATION
Read the letter and answer these questions.
C. Language focus Future forms
❶ Find examples of the present continuous tense (be + verb + -ing) in the letter. Which examples refer to the future, and which to the present? Label them with the correct letter (a or b).
❷Now look for examples of will + verb, and label them with the correct letter (c, d or e).
➌Complete the letter below, written in response to the invitation, with the correct forms (verb + -ing or will + verb) of the verbs in brackets.
D. Listening
❶Listen and tick the topics that Professor Zhang talks about.
❷Listen again. The audience members begin their questions with phrases that signal that a question is coming. Tick the question openers you hear.
ADDITIONAL EXERCISES
6. Học liệu
English for Law- Giáo trình lưu hành nội bộ do bộ môn ngoại ngữ biên soạn, trường cao đẳng kinh tế tài chính Thái Nguyên
Asher, R. E. (1994) The Encyclopedia of Language and Linguistics Volme 4. Pergamon Press Ltd. Oxford
Basic English for Law (2004) – Giáo trình do Khoa Ngoại ngữ chuyên ngành, ĐHNN - ĐHQGHN biên soạn.
Text Macmillan Publishers Limited 2009: English for Law Enforcement, Oxford
Krois-Lindner, Firth and TransLegal Introduction to International Legal English, Cambridge University Press 2008
Broughton, G. et al (1980) Teaching English as a Foreign Language. Great Britain: T.J. Press (Padstow)
Corbel,C.(1985) The‘action sequence’ approach to course design. Prospect 1 (1)
Doughlas, D. (2000) Assessing Language for Language for Specific Purposes. Cambridge University Press, Cambridge.
Dudley-Evans, T. & Jo St John, M. (1998) Developments in ESP. Cambridge University Press, Cambridge.
English for Law - Intermediate (2004) – Giáo trình do Khoa Ngoại ngữ chuyên ngành, ĐHNN - ĐHQGHN biên soạn.
Goodman, K.S. (1971) Psycholinguistic Universals in the reading process. In P. Pimsleur and T. Quinn (Eds.) Psychology of Second Language Learning, 135-142. Cambridge: Cambridge University Press.
Greenwood, J. (1985) The Teaching of English as an International Language. Collins: Glasgow and London.
Grellet, F. (1990) Developing Reading Skills – A practical guide to Reading Comprehension
Nuttal, C. (1996) Teaching Reading Skills in a Foreign Language. London: Heineman Educational Books.
Oxford Advanced Learner’s Dictionary (1995)
Robinson, R. & Good, T.L. (1987) Becoming an effective Reading Teacher. New York: Harper & Row.
Thorne, S. (1997) Mastering Advanced English Language. Macmillan.
Veit, R. Gould, C. & Clifford, J. (1990) Writing, Reading and Research. USA. Macmillan.
Nick Brieger, (2002) Professional English law. Essex CM 20 2JE, England
C. HÌNH THỨC VÀ LỊCH TRÌNH THỰC HIỆN CÁC NỘI DUNG CƠ BẢN CỦA HỌC PHẦN
* Tuần 0: (2 giờ - Công tác chuẩn bị)
Nội dung công việc |
Địa điểm/ (Số giờ TC) |
Người/ Đơn vị thực hiện |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Phát hành tài liệu |
Thư viện/ 1 giờ |
- Trung tâm Thông tin – Thư viện - Cố vấn học tập thông báo cho BCS |
BCS lớp nhận tài liệu tại Thư viện và phát cho lớp sinh viên |
|
Hướng dẫn nghiên cứu tài liệu (giáo trình, đề cương học tập, phiếu học tập số 1), phương pháp học tập và các kỹ năng học tập cần thiết |
Giảng đường/ 1 giờ |
Giảng viên phụ trách giảng dạy |
Có mặt đầy đủ, nghe, ghi chép, nêu các thắc mắc về học phần Hoàn thành phiếu học tập số 01 |
|
* Tuần 1 (4 giờ)
* Tuần 1 (4 giờ tín chỉ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 1: LAW AND AREAS OF LAW A. VOCABULARY ❶Match the legal terms with their definitions (1 - 7) below with their definitions (a-g). ❷Fill in the blanks in the sentences with the words provided in the box. B. READING * Reading 1: WHAT IS LAW? ❶ Read the text and decide which of these statements are True (T) or False (F). ❷The following is taken from the reading passage. Match the words in bold with their meanings. * Reading 2: AREAS OF LAW ❶You are going to read about the main areas of law. Work in pairs. Match the areas of law with their definitions. ❷Here is a list of some important areas of law. Read what the lawyers are talking about the work they do. Match the lawyer with the correct area of law. ➌Choose a word or phrase from the box to complete the sentences
|
- Nộp phiếu học tập số 1 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 02 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 1: LAW AND AREAS OF LAW C. LISTENING D. LANGUAGE FOCUS: Permission, obligation and prohibition E. SPEAKING ❶ Discuss about the meanings of these signs. ❷Compare the rules of your country and other countries, based on the cues given and structures you have learnt in part C. ADITIONAL EXERCISES |
- Nộp phiếu học tập số 02 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 03 |
|
* Tuần 2 (4 giờ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 2: CIVIL LAW
A. VOCABULARY ❶ The following words or phrases are related to torts. Match each word or phrase in column A to the correct definition in column B ❷Fill in the blanks below with words from the box above. B. READING Reading 1: TORT LAW ❶Read the text and answer these questions ❷ Match the adjectives (1-6) with the nouns (a-f) they collocate within the text. ➌Use the collocations you formed in the above exercise to complete these sentences. Reading 2: CIVIL PROCEDURE ❶ Complete the definitions below, based on the above reading. ❷Make word combinations from A & B using the words given in the box and then use the appropriate word combinations and information in B to answer these questions.
|
- Nộp phiếu học tập số 3 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 04 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 2: CIVIL LAW C. LISTENING ❶Listen to the discussion and answer these questions. ❷Complete the procedural history section of this excerpt from a case note. D. LANGUAGE FOCUS: Relative Clauses ❶Choose the best answer. ❷Combine the sentences, using relative clause. E. SPEAKING Discuss about the following situations and decide which area of civil law is relevant. ADITIONAL EXERCISES
|
- Nộp phiếu học tập số 04 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 05 |
|
Tuần 3 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 3: CRIMINAL LAW A. VOCABULARY ❶Match the words or phrases with their definitions. ❷Use the words in the box to complete the following sentences B. READING Reading 1: CRIMINAL LAW ❶Read the text and answer these questions. ❷Match the verbs with the nouns they collocate with in the text and discuss who typically carries out each of the actions: an offender, a victim, a lawyer, the court or a judge. ➌ Now classify the following terms into the appropriate column below and then complete the following text contrasting criminal and civil law by choosing from the words/ phrases above
|
- Nộp phiếu học tập số 5 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 06 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 3: CRIMINAL LAW Reading 2: CRIMINAL JUSTICE AND CRIMINAL PROCEEDINGS ❶Complete the definitions. Look at A and B to help you. ❷Make word combinations from A, B and C using words from the box. Then use appropriate word combinations to complete the sentences given. ➌Replace the underlined words and phrases in the following sentences with alternatives in A, B and C. pay attention to the grammatical context.
|
- Nộp phiếu học tập số 06 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 07 |
|
* Tuần 4 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 3: CRIMINAL LAW C. LISTENING ❶Listen to four short clips taken from law-related podcasts. Which of the common kinds of identity theft below is being described in each? ❷Listen to the full versions of podcasts 1 and 2 and answer these questions. ➌Listen to the full version of podcasts 3 and 4 and answer these questions. D. LANGUAGE FOCUS: Passive voice ❶Complete the rules for forming passive constructions: ❷Complete the extract below from a law textbook by using the verbs in the box. ➌Match the following sentence halves to form explanations of punishments which are available to the courts. Why do you think the passive is used in these examples?
|
- Nộp phiếu học tập số 7 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 8 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 3: CRIMINAL LAW E. SPEAKING ❶ Look at these situations, then decide which crime has been, or is being, committed in each case. (based on “lead in” part) ❷Below is a range of sentences that may be imposed. Discuss the following questions: ADITIONAL EXERCISES
|
- Nộp phiếu học tập số 8 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 9 |
|
* Tuần 5 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 4: LABOR LAW A. Vocabulary ❶Make word combinations, using words from the box. Then use the appropriate word combinations to complete the definitions below. ❷Complete the text using the words/ phrases from the box. B. Reading Reading 1 ❶A lawyer is giving advice to a client about an employment contract over the phone. Replace the underlined words and phrases with alternative words and phrases from B opposite. There is more than one possibility for one of the answers. ❷Which type of dismissal may have occurred in the following situations? Look at B to help you. Reading 2 ❶Read the first paragraph of the article on the employment law and answer these questions. ❷ Complete the paragraph using the words provided in the box. ➌Match each of the comments and questions from an employer with a practical issue mentioned in the article. Maybe two relate to the same issue.
|
- Nộp phiếu học tập số 9 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 10 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 4: LABOR LAW C. Listening Listen to some people trying to resolve a dispute at work with the help of a mediator. ❶Choose the best answer ❷True or false D. Language Focus: Conditional sentence ❶Underline the correct word or phrase in each sentence. ❷Complete each sentence with an ending. ➌Rewrite the following sentences with “If …………….” E. Speaking ADITIONAL EXERCISES
|
- Nộp phiếu học tập số 10 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Kiểm tra |
|
- Hình thức kiểm tra: trắc nghiệm viết - Nội dung kiểm tra: unit 1,2,3,4 - Thời gian 50 phút |
- Ôn tập - Làm bài kiểm tra nghiêm túc |
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 11 |
|
* Tuần 6 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 5: INTELLECTUAL PROPERTY A. Vocabulary ❶ The following crossword contains key words from Intellectual Property Law. ❷Match each of the intellectual terms with its definitions. B. Reading Reading 1: WHAT IS INTELLECTUAL PROPERTY? ❶Read the text and answer these questions. ❷ Complete each of the sentences below with a word or phrase from the reading passage. Reading 2: Decide if the following statements are True (T) or False (F)
|
- Nộp phiếu học tập số 11 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 12 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 5: INTELLECTUAL PROPERTY C. Listening ❶Listen and complete the missing word. ❷ Match the following synonyms from the listening above. ➌ Phrase match D. Language focus: Expressing purpose ❶ Answer the following questions, using the phrases in the brackets and adverbial clause of purpose. ❷Combine each of the following pairs of sentences using adverbial clause of purpose. E. Speaking ❶This table gives some advice about conducting a WASP interview. Complete it using the points below (a-l) ❷What else is important to an effective lawyer-client interview? ADITIONAL EXERCISES
|
- Nộp phiếu học tập số 12 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 13 |
|
* Tuần 7 (4 giờ) *- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 6: COMPANY LAW A. Vocabulary ❶ Match the terms and phrases (1 - 10) below with their definitions (a-j). ❷Complete the following sentences using the words in ❶ (change them into the correct form if necessary.) B. Reading Reading 1: COMPANY LAW ❶ Read the text above carefully and decide whether these statements are true (T) or false (F), correct the false sentences. ❷ What are the main differences between a sole proprietor, a partnership and a publicly listed company? Use the Glossary if necessary. |
- Nộp phiếu học tập số 13 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 14 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 6: COMPANY LAW B. Reading Reading 2: BREACH OF COMPANIES ACT 2006 ❶ Read this letter. Who might Pippa Solloway be? ❷ Read the letter again and answer these questions. ➌ Explain these phrases from the letter in your own words.
|
- Nộp phiếu học tập số 14 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 15 |
|
* Tuần 8 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 6: COMPANY LAW C. Listening DIRECTORS’ MEETING ❶Match the terms and phrases (1-5) with their definitions (a-e) before listening. ❷ Listen to the first part of the recording. When does Simon want to send to Pippa Solloway? Why? D. Language focus Mild obligation and advice ❶Complete these sentences with a suitable phrase above to give advice. ❷ Give some advice for these situations below, using the phrases above. |
- Nộp phiếu học tập số 15 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 16 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 6: COMPANY LAW E. Speaking Role-play: lawyer-client interview ADDITIONAL EXERCISES |
- Nộp phiếu học tập số 16 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 17 |
|
· Tuần 9 (4 giờ)
- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 7: COMMERCIAL LAW A. Vocabulary ❶ Look at the definitions below, decide what each one is describing, then write the correct words in the table. The first letter of each word has already been put into the table. ❷ Complete the following sentences using the words in ❶ (change them into the correct form if necessary.) B. Reading Reading 1. COMMERCIAL LAW ❶Read the text above and decide whether these statements are true (T) or false (F). ❷Look at the areas of activity in commercial law mentioned in the first paragraph of the text above and answer these questions. ➌Choose the correct word or phrase to complete these definitions. Reading 2 LETTER OF APPLICATION FOR AN INTERNSHIP ❶ Quickly read the letter below written by a student. Is it a prospecting letter or a letter of application replying to a specific advertisement? ❷ Read the letter again and answer these questions. ➌Underline the adverbs used in the letter. Why do you think the writer uses so many adverbs? What effect does it have? ➍Match the sections and ideas which should be included in a letter of application for an internship (a-m) with the corresponding sentences in the letter (1-18). Some sections/ ideas are used more than once. |
- Nộp phiếu học tập số 17 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 18 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 7: COMMERCIAL LAW
C. Listening. ❶Listen and answer these questions. ❷Listen again and tick the work he did before joining Raven stone, Altman and Ofner, LLP D. Language focus: ADVERB FUNCTIONS ❶Underline the adverbs in the sentences below from Listening and then decide which function the adverbs have (describing time of action, describing manner of action, or qualifying an adjective.). And where are adverbs places in relation to the verbs? ❷The audio transcript in this unit contains many more examples of adverbs. Underline all the adverbs in the audio transcript, and to decide which of the functions each adverb has. ADDITIONAL EXERCISES |
- Nộp phiếu học tập số 18 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 19 |
|
· Tuần 10 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: FAMILY LAW A. Vocabulary ❶Match each step in a couple process with the correct picture. ❷Below are the main areas that Family Law covers. The text gives except from those areas. Write one area for each text. |
- Nộp phiếu học tập số 19 - Đọc tài liệu [1; tr.15 - 20] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 20 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: FAMILY LAW
B. Reading Reading 1: DEFINITION AND SCOPE OF FAMILY LAW ❶Complete these sentences with a suitable word. ❷Read the text and answer these questions. Reading 2: MARRIAGE IN THE U.S ❶Read the text and decide if the following statements are true (T) or false (F). ❷The word cards below contain words from the text. Read the text again and find words which have the meanings given in the box. Number 1 is done for you as an example. ➌ Without looking back the text, complete the following summary by filling in the blanks with words and phrases from the text. Reading 3 MARRIAGE LAW (In Vietnam) Read the text carefully, then answer the following questions:
|
- Nộp phiếu học tập số 20 - Đọc tài liệu [1; tr.20- 22] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 21 |
|
· Tuần 11 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: FAMILY LAW C. Listening Divorce rate explosion expected in Japan ❶Before listening, spend one minute writing down all of the different words you associate with divorce. Share your words with your partner(s) and talk about them. Together, put the words into different categories. ❷Match the following synonyms: ➌Listen to the audio, then match the following phrases from the article ➍ Choose the correct answer (a, b, c, or d) to complete the text. |
- Nộp phiếu học tập số 21 - Đọc tài liệu [1; tr.25 - 30] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 22 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 8: FAMILY LAW
D. Language Focus –ING forms E. Speaking: DIVORCE Ask three different students questions about the grounds for divorce in this table. ADDITIONAL EXERCISES
|
- Nộp phiếu học tập số 22 - Đọc tài liệu [1; tr.30- 33] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 23 |
|
· Tuần 12 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 9: INTERNATIONAL LAW A. Vocabulary ❶Match the words (1 - 17) below with their definitions (a-q). ❷Complete the following sentences using the words in ❶(change them into the correct form if necessary.) B. Reading Reading 1 International law Read the text and answer these questions. Reading 2. INTERNATIONAL LAW IN THE MODERN WORLD Study the text and decide whether the following statements are true (T) or false (F). |
- Nộp phiếu học tập số 23 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 24 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 9: INTERNATIONAL LAW
C. Listening CPD (Continuing Professional Development) seminar on labour law ❶ Listen and decide whether these statements are true (T) or false (F). ❷ Listen again and complete the lawyer’s notes about the case. D. Language focus ❶The text contains several adjectives formed with prefixes, such as international and intergovernmental. Match these common prefixes (1-6) with their meanings (a-f). ❷ Complete the sentences below with the prepositions from the box. ADDITIONAL EXERCISES
|
- Nộp phiếu học tập số 24 - Đọc tài liệu [1; tr.35 - 38] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 25 |
|
· Tuần 13 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Kiểm tra |
2 giờ Giảng đường |
Group presentation |
- Nộp phiếu học tập số 26 - Đọc tài liệu [1; tr.6 - 10] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 27 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 9: INTERNATIONAL LAW D.Language Note A. Speaking and writing
|
- Nộp phiếu học tập số 27 - Đọc tài liệu [1; tr.45 - 49] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 28 |
|
· Tuần 14 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 10: LITIGATION AND ARBITRATION A. Vocabulary ❶ Match the terms and phrases (1 - 8) below with their definitions (a-h). ❷Complete the following sentences using the words in ❶ B. Reading Reading 1: LITIGATION AND ARBITRATION ❶Read the text and decide whether these statements are true (T) or false (F). ❷Complete the sentences below using the words for parties involved in dispute resolution from the box. Reading 2 LETTER OF INVITATION Read the letter and answer these questions. |
- Nộp phiếu học tập số 28 - Đọc tài liệu [1; tr.48 - 50] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 29 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 10: LITIGATION AND ARBITRATION
C. Language focus Future forms ❶ Find examples of the present continuous tense (be + verb + -ing) in the letter. Which examples refer to the future, and which to the present? Label them with the correct letter (a or b). ❷Now look for examples of will + verb, and label them with the correct letter (c, d or e). ➌Complete the letter below, written in response to the invitation, with the correct forms (verb + -ing or will + verb) of the verbs in brackets. |
- Nộp phiếu học tập số 29 - Đọc tài liệu [1; tr.8 - 9] - Vấn đề chính nghiên cứu trên lớp: Task 1, 2, 3, 5, 6, 7 - Vấn đề sinh viên nghiên cứu trong giờ tự học, GV sẽ giải đáp trên lớp: Task 4, 8
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Hoàn thành phiếu học tập số 30 |
|
· Tuần 15 (4 giờ)
*- 2 giờ tín chỉ đầu tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
UNIT 10: LITIGATION AND ARBITRATION D. Listening ❶Listen and tick the topics that Professor Zhang talks about. ❷Listen again. The audience members begin their questions with phrases that signal that a question is coming. Tick the question openers you hear. ADDITIONAL EXERCISES |
- Nộp phiếu học tập số 30 - Đọc tài liệu [1; tr.50 - 60] [3; tr.71- 72]
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
Ôn tập Unit 8,9,10 |
|
- 2 giờ tín chỉ cuối tuần
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ tín chỉ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Lý thuyết và bài tập trên lớp |
2 giờ Giảng đường |
Kiểm tra bài số 02 - Hình thức kiểm tra: trắc nghiệm viết - Nội dung kiểm tra: unit 8,9,10 - Thời gian 50 phút |
|
|
Tự học tự nghiên cứu |
3 giờ Ở nhà hoặc Thư viện |
|
|
Tuần 16 (Ngoài giờ học tín chỉ)
Hình thức tổ chức dạy học |
Số giờ Địa điểm |
Nội dung |
Nhiệm vụ của sinh viên |
Ghi chú |
Tư vấn |
03 giờ Giảng đường |
- Hệ thống. - Giải đáp. - Hướng dẫn ôn tập. |
Nêu những vấn đề cần giải đáp. |
|
Tự học, tự nghiên cứu |
|
|
Ôn tập theo hướng dẫn của giáo viên. |
|
D. Phương thức kiểm tra, đánh giá kết quả học tập
1. Thang điểm: 10
2. Cách tính điểm:
- Điểm thành phần làm tròn đến một chữ số thập phân.
- Điểm thi kết thúc học phần làm tròn đến một chữ số thập phân.
3. Tiêu chí đánh giá:
STT |
Điểm thành phần |
Quy định |
Trọng số |
Ghi chú |
1 |
Điểm chuyên cần: Bao gồm: - Điểm thời gian có mặt trên thư viện chiếm tỷ trọng 20% (Điểm này tính chung cho tất cả các học phần của học kỳ). + Những sinh viên có thời gian lên thư viện ³ 50 giờ thì được tính 20%. + Những sinh viên có thời gian lên thư viện <50 giờ thì được tính không quá 10%. - Điểm ý thức, thái độ học tập trên lớp chiếm tỷ trọng 40%. - Điểm tham gia chuẩn bị phiếu học tập chiếm tỷ trọng 40%. |
1 điểm |
20% |
|
2 |
Điểm kiểm tra định kỳ: - 02 bài kiểm tra viết: Tuần 5 và Tuần 15 - 01 bài tập kiểm tra nhóm: Tuần 13 |
3 bài KT |
20% |
|
3 |
Thi kết thúc học phần: Sinh viên được dự thi kết thúc học phần nếu: - Sinh viên đi học ³ 50% tổng số tiết trên lớp của học phần.- Có đầy đủ phiếu học tập. - Có đầy đủ bài kiểm tra (trong trường hợp sinh viên thiếu bài kiểm tra thì nhận điểm 0). |
Thi trắc nghiệm trên giấy (45 phút) |
60% |
|
HIỆU TRƯỞNG
|
TRƯỞNG KHOA
Nguyễn Thị Minh Thu
|
TRƯỞNG BỘ MÔN
Dương Thị Hoa Lư
|